Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Linda Wenngren - 14 februari 2014 20:11

Guuuuuud !! Ge mig styrka ... Denna dag har varit så sjukt jobbig !!! Inte nog med att Engla vaknade runt 00 och kräktes ner hela sängen så vaknade även saga kl 02 ... Tack och lov kräktes hon inte men vägrade somna om ...... Kl 08 imorse så somnade hon om .. Till strax efter 09 ... Så sov inte spec mycket ..

Hela dagen idag har jag sanerat hela lgh !!!! Ytdesifektion på precis allt !!! Soffa , mattor , dörrhandtag , väggar , dörrar ja precis allt !!!! Och har tvättat hela dagen .. Allt som Engla hade på sig igår .. Kläder , ytterkläder , skolväska mm mm mm ... Tvättat täcken , kuddar ... Jag HATAR magsjuka !! Det värsta som finns !!!! Och inte direkt kul att ta hand om 3 barn när man ligger magsjuk och inte ens kan röra sig själv ... Skickade sms till Englas fröknar inatt att hon hade kräkts ... Imorse får jag ett svar som lyder : det är många i klassen som ligger i magsjuka ! Men för i helvete !!!!! Är dom inte kapabla att berätta sånt ?!?? Så man kan välja att ha barnen hemma ist för att dom ska få magsjuka !!!! Är så jävla sjukt !!!

Jävla idioter , blir så sjukt förbannad !!!! Om man har möjlighet så har man hellre sitt barn hemma än att skickar till skolan om man vet att det går magsjuka i klassen !!! Det är så sjukt ... Och folk är då dumma i huvudet !! Dom skickar syskon till skolan som har ett syskon hemma i magsjuka , eller så skickar dom barnet som haft magsjuka alldeles förtidigt till skolan !!! Är det så jävla svårt att fatta LÄMNA INTE BARN PÅ SKOLA OCH DAGIS OM DOM HAR SYSKON HEMMA MED MAGSJUKA !!!! Och det finns en regel som säger MINST efter 48h efter sista kräkan eller diare slutar man att smitta !!!!!!!!!!!!!


Om folk börjar tänka klokare och inte var så jävla störd så skulle det inte bli såna epedemier som det blir på skolor och dagis som det blir pga detta . Så tröttsamt !! Men nu är det iaf 18h sen Englas senaste spya ... Så nu hoppas jag över allt att hon inte kräks mera och blir frisk fortare än fort <3 . Och jag hoppas över allt att ingen annan av oss åker på det ....

Ikväll blir det inte många knop ... Slå på en film , sen blir det sova för hela slanten ... Så orkeslös att jag knappt orkar stå på benen ... Lika så var saga , skulle natta henne 30 SEK på kudden sen sov hon <3 ligger fortfarande kvar brevid henne och beundras över hur jäkla vacker hon ör <3 men ska kliva upp nu , hör att Engla håller på hostar :/ bara hon inte kräks igen !!!!!!!!

Av Linda Wenngren - 14 februari 2014 01:32

Orkar inte skriva något inlägg om dagen nu ! Den har varit jobbig kan jag iaf medela .. Och som grädde på moset så vaknade Engla nu strax efter 00 och spydde ner exakt hela din säng :,( fattades ju bara de !!!! Jag hatar magsjuka och allt som har med skiten att göra .. Bara förbereda sig på att man snart kanske har 2 barn till som börjar kräkas ... Då går jag och gräver ner mig ....

Tvättmaskinen går i full fart med ner spydde sängkläder .. M fick även springa ner i tvättstugan och slänga in bäddmadrassen där ... Bara jag hör ordet magsjuka får jag ont i magen och mår illa !! Så gissa hur jag känner mig nu ?!

Och stackars älskade Engla !! Hon som skulle åkt skridskor och haft massövervakning med sig till ishallen imorgon :( det såg hon jätte mycket fram emot !! Provade skridskorna nu ikväll och var så lycklig !! Nu ligger hon helt avdäckad i soffan med ett dyngsurt hår ... Åh om jag bara kunde ta skiten ifrån dig !!

Men nu ber jag till Gud och alla högre makter däruppe !! Att ingen av oss andra åker på nå spysjuka ! Kul lixom att sköta 3 barn när man är däckad i de ... Nej bort härifrån ditt jävla äckel !! Och fort utav helvete ska det gå !!!!!!!!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Lämna gärna ett tassavtryck efter du besökt min blogg :) 


Ovido - Quiz & Flashcards